Αφιέρωμα στον Theo Αγγελόπουλο

Αφιέρωμα στον μεγάλο οραματιστή Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μέρες του '36
Μέρες του '36

Theo Angelopoulos Retrospective

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος δεν υπήρξε απλά ένα σκηνοθέτης - ήταν ένας οραματιστής προς μια Ελλάδα σύγχρονη μαζί με τις παλιές καταβολές της που ήθελε να δείξει ποια σημεία έφτιαξαν την ιστορία της - καλά ή κακά, οραματιζόμενος εκείνα που θα 'πρεπε να υπερβεί - προτείνοντας μια νέα καθαρή ματιά προς ένα καλύτερο μέλλον. Με την απώλεια του η ματιά αυτή χάθηκε έτσι και ο τρόπος του προς τα που θα έπρεπε να βαδίσει η σύγχρονη Ελλάδα χάθηκε μαζί του...

Κάθε Δευτέρα, οι κάτοχοι του Cosmote TV, θα μπορούν να παρακολουθήσουν από μια ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στα πλαίσια αφιερώματος του Cinema 3 (κανάλι με Ελληνικές ταινίες), στον μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη.

Αναπαράσταση

Ένα έγκλημα συζυγοκτονίας σ' ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου με δράστιδα τη σύζυγο η οποία οδηγείται σε Αναπαράσταση από τους χωροφύλακες που έχουν ήδη σπεύσει στον τόπο του εγκλήματος - περισσότερα εδώ [Η ιστορία περνά μέσα από την ομίχλη]

Μέρες του '36

1972) Αφιέρωμα: Θόδωρος Αγγελόπουλος. Λίγο πριν από τη δικτατορία του Μεταξά, ένας πρώην συνεργάτης της αστυνομίας και νυν κρατούμενος ονόματι Σοφιανός, κρατά όμηρο στο κελί του έναν βουλευτή του δεξιού κόμματος. Αμέσως κινητοποιείται ο παρακρατικός μηχανισμός για να λύσει το πρόβλημα. (105') Παραγωγή: Ελλάδα

Στοιχεία ταινίας

  • Τίτλος: Μέρες του '36
  • Σκηνοθεσία: Θόδωρος Αγγελόπουλος
  • Φωτογραφία: Γιώργος Αρβανίτης
  • Παίζουν: Βαγγέλης Καζάν, Θάνος Γραμμένος, Κώστας Παύλου
  • Έτος: 1973
  • Διάρκεια: 105΄
  • Είδος: Πολιτική, Δραματική
  • Αξιολόγηση: 💧💧

Αν δεν γνωρίζεις εις βάθος τη ταινία, θα δεις μόνο μια φυλακή με αστυνομικούς, χωροφύλακες και κρατούμενους που τρέχουν πάνω κάτω με κατεβασμένο το κεφάλι. Στο μεσοδιάστημα παρεμβάλονται σκηνές με έφιππους χωροφύλακες που κυνηγούν κρατούμενους στα χωράφια, μια εξέγερση των φυλακισμένων που χτυπάνε - με σιδερένια σκεύη σίτισης προφανώς, τα κάγκελα των κελιών τους όπου έχουν γαντζωθεί, εκτελέσεις από το ιππικό χωροφυλάκων καθώς και από εκτελεστικό απόσπασμα στον τοίχο της φυλακής.

Έτσι ή αλλιώς αυτό είναι το ντεκόρ της ταινίας με αμυδρές παρεμβολές από την Κηφισιά, του εξωτερικού της οικίας του πλούσιου βουλευτή Δενδρινού καθώς αναχωρεί, και κάποιων σκηνών της παρέας των φίλων του στην παραλία, και μιας εξέδρας για τα εγκαίνια ενός αθλητικού κέντρου - κατά τα λοιπά, προσφιλή επιτεύγματα της εποχής Μεταξά. Η ιστορία βασίζεται σε αληθινά γεγονότα που έλαβαν χώρα την εποχή εκείνη. Αξιοσημείωτο είναι πως η ταινία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στο συγκρότημα αγροτικών - προφανώς, φυλακών. 

Εντυπωσιάζει η πρωτοτυπία της απόδοσης της ιστορίας αυτής έτσι κι αλλιώς λόγω των επαναλμβανόμενων μη διαδοχικά, πλάνων στην ύπαιθρο και στους διαδρόμους της φυλακής. Πάντως είναι η δυσκολότερη ταινία από απόψεως νοήματος καθώς δεν γίνεται σαφής η αποτύπωση των αντιθέτως δρώντων κοινωνικών δυνάμεων ή δομών: κρατούμενοι, μυστική αστυνομία, μπουρζουά βουλευτές και γενικά μπουρζουαζίας (παρέα στη θάλασσα), 

Το τραγούδι που παίζει ο φωνογράφος στο προαύλιο της φυλακής είναι το "Θα ξανάρθεις" 💦


Μέρες του '36 σκην. Θόδωρος Αγγελόπουλος 1973

Θα Ξανάρθεις - Δανάη Α΄ εκτέλεση 1934 

Η Εκπομπή

Η Εκπομπή
Η Εκπομπή - Θόδωρος Κατσαδράμης

(1968) Αφιέρωμα: Θόδωρος Αγγελόπουλος Μια ομάδα δημοσιογράφων κάνει δημοσκόπηση για τον "ιδανικό άντρα". Σύντομα, βρίσκουν εκείνον που ανταποκρίνεται στην περιγραφή και του προσφέρουν την ευκαιρία να συμμετάσχει σε μια εκπομπή και να γνωρίσει μια ντίβα του σινεμά. (23') Παραγωγή: Ελλάδα. Παίζουν Θόδωρος Κατσαδράμης Εμφανίζονται Μίρκα Καλαντζοπούλου, Νίκος Μαστοράκης.

Στοιχεία ταινίας

  • Τίτλος: Η Εκπομπή
  • Σκηνοθεσία: Θόδωρος Αγγελόπουλος
  • Φωτογραφία: Γιώργος Αρβανίτης (στενός συνεργάτης φωτογραφίας σε όλα τα έργα Αγγελόπουλου)
  • Πρωταγωνιστούν: Θόδωρος Κατσαδράμης, Λίνα Ορφανού
  • Είδος: ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους
  • Διάρκεια: 23΄
  • ΄Έτος: 1968
  • Αξιολόγηση: 💧💧

Η Εκπομπή - Α΄ ταινία Θ. Αγγελόπουλου (22')

Πρόκειται για την α΄ ταινία του σκηνοθέτη με σκοπό τη λήψη σκηνών από το σύγχρονο (της εποχής) κοιωνικο-πολιτιστικό περιβάλλον με παρεμβολές σκηνών γνωστών ή λιγότερο γνωστών δρόμων και πλατειών της Αθήνας, με θέμα τον τουρισμό, τις εκπομπές ραδιοφώνου, και ως επίκεντρο έναν μικροαστό, εργαζόμενο - κάτοικο της πόλης. Τα εναλασσόμενα σημεία του κέντρου αλλά και των φτωχότερων συνοικιών αποθανατίζει ο φακός του Αρβανίτη με λεπτομερή ακρίβεια

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μια δεύτερη Κάλλας

Οι ιδιοτροπίες του Λάμπρου

Το τσιφτετέλι της Σπεράντζας